SPORT
11121314151617
18192021222324
25262728293031

staz WbrytaniaW dniach 15 września – 5 października 2014 r. uczniowie ZSP Nr 5 w Łopusznie odbyli staż zagraniczny w miejscowości Stafford w Wielkiej Brytanii. Wyjazd zorganizowany został w ramach projektu „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”. 10 hotelarzy z drugiej i trzeciej klasy doskonaliło swoje umiejętności w kilku placówkach hotelowych.  Był to drugi i ostatni wyjazd do Wielkiej Brytanii w ramach tego projektu.

Po długiej podróży dotarliśmy do Stafford późnym wieczorem. Uczniowie zostali zakwaterowani w domach rodzin brytyjskich na terenie całego miasta. Opiekun z firmy Polaris Enterprise EU, p. Piotr Wysocki przekazał nam niezbędne informacje i zasady obowiązujące w domach jak również w hotelach i placówkach gastronomicznych, w których odbywały się staże. Przez 3 tygodnie stażyści zapoznawali się ze specyfiką pracy w hotelach na terenie Wielkiej Brytanii. Doskonalili nie tylko swoje umiejętności zawodowe ale również kompetencje językowe.

W weekendy wyjechaliśmy poza Stafford. 20 – 21 września zwiedzaliśmy północną Walię. Trudno opisać uroki tego kraju, zwłaszcza przy pięknej pogodzie na którą trafiliśmy. Zobaczyliśmy m. in. Port Merion czy Labirynt Króla Artura. Mile wspominamy zwłaszcza spacery po plaży nad Morzem Irlandzkim. W dniach 27 – 28 września zwiedzaliśmy stolicę Wielkiej Brytanii. Także i w Londynie pogoda nas nie zawiodła. London Eye, Muzeum Historii Naturalnej, Hyde Park, przejście przez główne dzielnice miasta czy rejs po Tamizie na długo zostaną w naszej pamięci. Odwiedziliśmy także miasto Birmingham gdzie wydaliśmy większość naszego kieszonkowego :).

Przez 3 tygodnie pobytu opiekował się nami dyrektor firmy Polaris Enterprise EU, p. Piotr Wysocki a także jego pracownicy: p. Tomasz Karolewski i Stephen Hobson. Dzięki nim udało nam się uniknąć większych problemów z transportem, zakwaterowaniem czy poruszaniem się po hrabstwie Staffordshire.